Over de oorsprong en het ontstaan van KOP & Co

Ik schreef het al eerder. Eén van mijn lievelingsboeken is het boek “Leven & Werken in het ritme van de seizoenen” van Jaap Voigt. Alweer een aantal jaren gebruik ik dit boek als leidraad om mij af te stemmen op de natuurlijke flow. Want ieder seizoen heeft zijn eigen karakter, kleur, tempo en ritme.  En steeds vaker als ik in mijn flow zit check ik ook even wat het boek erover zegt. En wat blijkt.. 6 mei is het begin van de zomerperiode: de aanloop naar de langste dag! En dat lijkt op deze zonnige dag helemaal te kloppen. Een mooi moment voor mijn eerste nieuwsbrief.

Aan de hand van de afgelopen seizoenen neem ik je mee in het ontstaan van KOP & Co.

Nazomer

Als systemisch coach ken ik de theorie over systeemdynamiek van bedrijven. Eén van de basisbehoeften van bedrijven en organisaties is dat ze hun bestemming willen bereiken. Afgelopen najaar herkende ik dat moment: mijn bedrijf KOP Coaching & Ontwikkeling had haar bestemming bereikt. Toen ik in 2010 ‘voor mijzelf begon’, was het mijn wens om mij te ontwikkelen tot coach en daar mijn weg in te gaan vinden. Ik herinner me nog dat ik in die tijd helemaal geen naam voor mijn bedrijf wist… maar koos voor het gemak “KOP Coaching & Ontwikkeling”. Ik begon letterlijk ‘voor mijzelf’ en ‘KOP Coaching & Ontwikkeling” was daar een prachtig vehikel voor!

Herfst

Het idee van een nieuw bedrijf kreeg in de herfst steeds meer vorm.  De naam was er al een tijdje: KOP & Co. Maar er was eerst nog meer her-ordening nodig. Het werd duidelijk dat ook de samenwerking die ik met Ria Allewijn in Systeemkracht was aangegaan zijn bestemming had bereikt. We hadden bijgedragen aan elkaars groei en ontwikkeling als opsteller, maar ook die fase was klaar. We herinnerden ons de lessen van Jan Jacob Stam over Chronos en Kairos, uit de Griekse Oudheid. Chronos staat voor de kloktijd, plannen, rechtlijnig denken. Kairos voor het juiste moment. Voor beweging en vernieuwing. En dat was het: Kairos!

Winter

Soms is het best lastig om echt naar Kairos te luisteren. Want dat betekent ook afscheid nemen en loslaten. En daar ben ik niet altijd even goed in. Naast dankbaarheid voor al datgene wat mijn bedrijven me hadden gebracht, deed het ook gewoon ook pijn om iets wat dierbaar is vrij te laten. Zo hield ik eerst nog vast aan mijn oude beeldmerk. Dat zo mooi de verbinding en ontwikkeling met jezelf en de wereld liet zien.. maar ook dat bleek niet meer passend.

KOP-logo alleen

Lente

Met de komst van de lente is de nieuwe website van KOP & Co  de lucht in gegaan. Het was een heerlijk creatief proces om samen met Annemarie Wijmenga van Communicatiebureau de Lynx en Lars Eckhart van Sitback de nieuwe huisstijl en website voor KOP & Co te ontwikkelen. De kleuren werden anders, steviger, frisser en er kristalliseerde en pay-off uit. En tot mijn verassing ontdekte ik  zelfs “eco” in het beeld. Het klopte!

 KOP&CO-logo-payoff                                                Schermafbeelding 2016-05-05 om 17.28.59

Zomer

In nu is de zomertijd aangebroken. De tijd waarin ideeën een passende vorm vinden. Groei gaat in deze periode over voller worden, duidelijker worden: levenslust en volwassenheid combineren. Mijn unieke bijdrage wordt stap voor stap steeds zichtbaarder. Daar zullen een aantal nieuwe activiteiten en trajecten uitkomen.

Daarover in de volgende nieuwsflits meer!

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu