Item Tile Description
Onderneming in beeld: storytelling voor duurzame ondernemers

Een verhelderend traject voor duurzame ondernemers
Een inspirerend en verhelderend traject voor ondernemers die een verschil willen maken in duurzaamheid:
- Tijdsduur: 5 individuele coachgesprekken op afspraak. Tussen de gesprekken werk je aan tussentijdse opdrachten.
De essentie en impact van jouw onderneming stevig in beeld
Ben je een ondernemer of ZZP-er met een hart voor duurzaamheid en wil je jouw (sociale) onderneming scherp en inspirerend in beeld brengen? Wil je ontdekken hoe je nog meer vanuit jouw essentie kunt ondernemen? Of jouw maatschappelijke impact tastbaar maken?
In dit traject Onderneming in Beeld ga je op zoek naar de identiteit en de essentie van jouw bedrijf. Je onderzoekt wat je beweegt en wat je in beweging wilt zetten.
We maken gebruik van diverse middelen om de waarde(n) en onderscheidende kracht van jou en je bedrijf te ontdekken en in beeld te brengen:
- Storytelling: de reis van de held
- Merksleutel
- Canvas Business Model
- Stakeholder interviews
- Visualisatie an identiteit en vertaling naar uitstraling
- Ondernemersopstellingen
Je verhaal ontdekken, bouwen en in beeld brengen
Al onze trajecten zijn maatwerk. Afhankelijk van jouw specifieke vraag ga je in dit traject aan de slag met drie onderdelen:
Je bedrijfsverhaal ontdekken: we beginnen met een terugblik. Waarom heb je jouw bedrijf opgericht en wat zijn jouw ambities op het gebied van duurzaamheid? Wat kenmerkt jouw ondernemerschap tot nu toe? Wat is de essentie van wat je doet en de waarde die jij toevoegt als ondernemer met jouw bedrijf? Wat zet jij in beweging? Je verkent de reis die jij als sociaal ondernemer hebt gemaakt: wat goed gaat en ook wat nog minder snel gaat dan je zou willen. En wat je daaraan zou kunnen doen. Zo ontdekken en ontrafelen we de bouwstenen van jouw verhaal.
Je bedrijfsverhaal bouwen: met deze bouwstenen maak je jouw bedrijfsverhaal. Je brengt jouw identiteit en de essentie van jouw bedrijf helder in beeld. Op een inspirerende manier presenteer je jouw visie op een duurzame toekomst en maak je tastbaar hoe jouw onderneming daar invulling aan geeft.
Je bedrijfsverhaal in beeld brengen: verhalen roepen verhalen op en zetten aan tot actie. Je onderzoekt hoe jij jouw bedrijfsverhaal zo in beeld kunt brengen dat je mensen betrekt bij jouw bedrijf en missie. In woord en beeld geef je jouw klanten een tastbare ervaring die aanzet tot actie.
Geïnteresseerd?
Bent u benieuwd wat KOP & Co voor u kan betekenen?
Ik geef u graag persoonlijke uitleg.